cholesterol nie-hdl przelicznik

Znaleziony temat: cholesterol nie-hdl przelicznik

Cholesterol nie-HDL – co to jest i jak go obliczyć?

Cholesterol jest jednym z najważniejszych wskaźników zdrowia serca. Jednak nie wszyscy wiedzą, że istnieje różnica między całkowitym poziomem cholesterolu, a poziomem cholesterolu nie-HDL. Warto więc poznać to pojęcie i dowiedzieć się, jak obliczyć cholesterol nie-HDL.

Cholesterol nie-HDL to suma wszystkich frakcji cholesterolu, które są szkodliwe dla naszego organizmu. Obejmuje on zarówno cholesterol LDL (lipoproteiny o niskiej gęstości), jak i VLDL (lipoproteiny o bardzo niskiej gęstości). W przeciwieństwie do cholesterolu HDL (lipoproteiny o dużej gęstości), który jest uważany za „dobry” cholesterol, cholesterol nie-HDL jest uważany za „zły” cholesterol.

Obliczenie cholesterolu nie-HDL jest dość proste. Wystarczy odjąć poziom cholesterolu HDL od całkowitego poziomu cholesterolu. Na przykład, jeśli twój całkowity poziom cholesterolu wynosi 200 mg/dl, a poziom cholesterolu HDL wynosi 50 mg/dl, to obliczenie cholesterolu nie-HDL będzie wyglądało następująco:

Cholesterol nie-HDL = Całkowity poziom cholesterolu – Poziom cholesterolu HDL
Cholesterol nie-HDL = 200 mg/dl – 50 mg/dl
Cholesterol nie-HDL = 150 mg/dl

Wynik 150 mg/dl jest twoim poziomem cholesterolu nie-HDL. Pamiętaj, że im niższy poziom cholesterolu nie-HDL, tym lepiej dla twojego serca.

Dlaczego warto monitorować poziom cholesterolu nie-HDL? Ponieważ wysoki poziom cholesterolu nie-HDL wiąże się z większym ryzykiem wystąpienia chorób serca, takich jak miażdżyca, zawał serca czy udar mózgu. Dlatego tak ważne jest regularne badanie poziomu cholesterolu i kontrolowanie jego frakcji, w tym cholesterolu nie-HDL.

Jeśli twój poziom cholesterolu nie-HDL jest zbyt wysoki, istnieje wiele sposobów, aby go obniżyć. Przede wszystkim należy zadbać o zdrową dietę, bogatą w owoce, warzywa, pełnoziarniste produkty zbożowe i zdrowe tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek czy awokado. Ważne jest również unikanie tłustych i wysokokalorycznych potraw, które mogą zwiększać poziom cholesterolu.

Regularna aktywność fizyczna również pomaga w obniżeniu poziomu cholesterolu nie-HDL. Zaleca się wykonywanie ćwiczeń aerobowych, takich jak bieganie, pływanie czy jazda

Napisz komentarz do wpisu, powiedz nam czy Ci pomógł: cholesterol nie-hdl przelicznik

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

kantor 31 stycznia chojnice

Znaleziony temat: kantor 31 stycznia chojnice Kantor w Chojnicach – 31 stycznia – wymiana forintów W dzisiejszym artykule chciałbym przedstawić Państwu informacje na temat wymiany

Czytaj więcej »

Czakra 7

Strona: Czakra 7 kategoria tematyczna: Ezoteryka Witamy na stronie Czakra 7 – Twoim przewodniku po świecie ezoteryki! Jesteśmy zespołem pasjonatów, którzy pragną dzielić się wiedzą

Czytaj więcej »

2 forint 1970

Znaleziony temat: 2 forint 1970 Forint węgierski – waluta, która odgrywa istotną rolę w gospodarce Węgier. Jej oficjalny skrót to HUF, który pochodzi od nazwy

Czytaj więcej »

Podobne wpisy

Przewodnik po tarocie – jak zacząć wróżenie?

Przewodnik po tarocie – jak zacząć wróżenie? to idealny sposób na poznanie tajemnic tarota. Przewodnik zawiera wszystkie informacje, których potrzebujesz, aby zacząć wróżenie z tarota.

Przegląd silników Mercedes B Klasy

Przegląd silników Mercedes B Klasy to kompleksowa ocena wszystkich silników dostępnych w tym modelu. Przyjrzymy się wszystkim jego silnikom, w tym benzynowym, diesel, hybrydowym i

0
Would love your thoughts, please comment.x

Headline

Never Miss A Story

Get our Weekly recap with the latest news, articles and resources.
Cookie policy
We use our own and third party cookies to allow us to understand how the site is used and to support our marketing campaigns.

Hot daily news right into your inbox.